Regeneracja filtra DPF/FAP - czyszczenie katalizatorów - samochody osobowe / TIR / autobusy / maszyny rolnicze

Strona główna » Oferta » Regeneracja filtra DPF/FAP

DPF (ang. diesel particulate filter), FAP (fr. filtre à particules) – w tłumaczeniu na język polski: filtr cząstek stałych.

Czyszczenie i regeneracja filtra DPF/FAP jest okresową koniecznością i jednocześnie alternatywą dla jego usunięcia. W zależności od tego, jaką metodę wybierzemy, w każdym przypadku pozbywamy się tego samego problemu – spadku mocy silnika, który sprawia, że samochód po jakimś czasie użytkowania zachowuje się inaczej niż po zakupie.

Skąd się bierze zanieczyszczenie filtrów DPF/FAP?

Filtry DPF/FAP montowane są w dieslach. Mają chronić środowisko i ich przeznaczenie ogranicza się wyłącznie do roli ekologicznej. Filtry zatrzymują cząsteczki sadzy powstające podczas spalania oleju napędowego oraz uniemożliwiają im wydostawanie się na zewnątrz. Natomiast sadza usuwana jest podczas automatycznego wypalania inicjowanego przez komputer samochodu. Jednak w tym samym czasie w filtrze gromadzi się również popiół, który nie jest usuwany w procesie wypalania i co jakiś czas wymaga on usunięcia w warsztacie. Gdy się tego nie zrobi, samochód zaczyna zachowywać się w nieoczekiwany dotąd sposób i dotyczy to nie tylko zmniejszenia przyjemności czerpanej z jazdy.

Czyszczenie filtra cząstek stałych – jakie są korzyści?

Samoczynna regeneracja filtra cząstek stałych nie jest więc wystarczająca. Samochody pozostające stale w ruchu miejskim i rzadko rozwijające duże prędkości, co służy spalaniu sadzy w filtrze, kolokwialnie mówiąc zaczynają się dusić, tracą moc, a nawet rozrzedza się w nich olej przez przedostające się do miski paliwo, co z biegiem lat wpływa na szybsze zużycie się silnika i sprawiać może wiele innych problemów.

Dokuczliwość tego stanu rzeczy jest tak wysoka, że wielu użytkowników samochodów decyduje się na trwałe usunięcie filtra DPF/FAP. Jest to wspomniana alternatywa, którą również oferujemy w naszym warsztacie. Aczkolwiek wiele osób preferuje okresowe czyszczenie filtra cząstek stałych i z pewnością jest to wyjście wystarczające oraz ekologiczne. Korzyści to między innymi:

  • lepsza dynamika i osiągi samochodu – jazda staje się również bezpieczniejsza,
  • brak efektu rozrzedzania się oleju oraz konieczności jego wymiany nawet co 10 tysięcy km oraz dłuższą żywotność silnika,
  • zmniejszone zużycie paliwa.

Dodatkowo unika się poważnych awarii związanych z zapełnieniem filtra.

Pamiętać jednak należy, by cyklicznie przeprowadzać regenerację filtra DPF/FAP, w przeciwnym wypadku narażamy się na zakup nowego, co już stanowi niemały wydatek, w niektórych modelach aut nawet rzędu kilkunastu tysięcy złotych.

A co z czyszczeniem katalizatorów?

Należy dodać, że podobnie jest w przypadku czyszczenia katalizatorów, które również trzeba regenerować co jakiś czas – objawy zanieczyszczenie, podobnie jak w przypadku filtrów DPF/FAP, najczęściej przekładają się na utratę mocy silnika. I tę usługę również prowadzimy.

Jak czyścimy filtry DPF/FAP?

Metoda czyszczenie filtra DPF/FAP zależna jest od stopnia zanieczyszczenia filtra i częstości kontroli, jakim jest poddawany. Wykonujemy ją na trzy sposoby:

  • wymuszone wypalanie sadzy w filtrze – w tej sytuacji o jego stanie informuje już świecąca na desce rozdzielczej kontrolka i nie należy zwlekać z udaniem się do warsztatu (po dopalaniu konieczna jest również wymiana oleju),
  • chemiczne usuwanie sadzy – innymi słowy mycie filtra DPF/FAP, a jest to proces wręcz ratujący auto, gdyż jest ono unieruchomione, a filtr musi zostać zdemontowany do regeneracji,
  • a także mycie filtra wodą pod ciśnieniem w specjalnej maszynie do mycia DPF/FAP. Wydajność po czyszczeniu może osiągnąć nawet 99 % sprawności nowego filtra. Skuteczność potwierdzamy wydrukiem parametrów przed i po czyszczeniu filtra. Na usługę udzielamy 2 letniej gwaracji bez limitu kilometrów! Obsługujemy klientów z całej Polski - jeżeli dojazd do naszej siedziby jest niemożliwy - wówczas wystarczy zdemontować filtr cząstek stałych samodzielnie bądź w najbliższym warsztacie samochodowym a my wyślemy kuriera (w cenie usługi) zregenerujemy filtr i odeślemy go również na nasz koszt!

Czyszczenie filtra DPF/FAP, a właściwie naprawa filtra DPF/FAP bywa ostatnią deską ratunku przed zakupem nowego i drogiego filtra. Natomiast diagnostyka stanu filtra nie zajmuje wiele czasu i dlatego Grand Service poleca badania profilaktyczne każdemu użytkownikowi samochodu z silnikiem diesla, zanim zajdzie konieczność wdrożenia bardziej radykalnych działań.

Formularz wyceny

Wypełnij poniższy formularz, a nasi doradcy serwisowi oszacują koszt regeneracji filtra cząstek stałych.