Hamownia podwoziowa

Strona główna » Hamownia podwoziowa

mercedes na hamowni podwoziowejHamownia podwoziowa jest urządzeniem, które pozwala na przeprowadzenie w warunkach laboratoryjnych symulacji obciążeń silnika, jakie występują w rzeczywistej eksploatacji pojazdu na drodze. Pozwala na szybkie i bezpieczne pozyskanie takich danych jak:

  • moment obrotowy silnika,
  • prędkość obrotowa silnika,
  • moc silnika,
  • zużycie paliwa.

Jest to wygodniejsze urządzenie od zwykłej hamowni silnikowej, gdyż nie ma tu konieczności wymontowywania silnika z pojazdu.

Jak działa hamownia podwoziowa?

bmw 3 na hamowni podwoziowejStanowisko pomiarowe składa się z:

  • najazdu z rolkami,
  • elektroniki pomiarowo-sterującej,
  • komputera pomiarowego,
  • wyciągu spalin,
  • dmuchawy skierowanej na chłodnicę i silnik,

Na początku samochód jest umieszczany na najeździe z rolkami. Następnie jest przypinany pasami w celu dokładnego przytwierdzenia go do podłoża. Następnie podłącza się do auta czujniki, włącza dmuchawę i wyciąg. Auto jest kilkakrotnie rozpędzane do określonej prędkości, a później do prędkości maksymalnej. Można też przeprowadzić test elastyczności poprzez rozpędzenie pojazdu od najniższych do najwyższych obrotów. Komputer na bieżąco wylicza interesujące nas wartości, które otrzymujemy w postaci wykresów.

Wiele zastosowań hamowni podwoziowej

renault na hamowni podwoziowejCiężko wyobrazić sobie funkcjonowanie współczesnego profesjonalnego warsztatu samochodowego bez hamowni. Urządzenie to jest niezwykle pomocne chociażby przy montażu instalacji LPG. Wiele warsztatów stosuje bowiem autokalibrację – co jest nieprofesjonalne i niebezpieczne dla samochodu. Do poprawnego zainstalowania autogazu konieczne jest użycie hamowni, za pomocą której mechanik przeprowadza indywidualną kalibrację, dopasowaną do konkretnego samochodu.

Okazuje się ona również nieodzowna przy chip tuningu. Do bezpiecznej modyfikacji sterowników silnika konieczne jest wcześniejsze zdiagnozowanie parametrów samochodu w celu ustalenia, czy i na ile możliwe są zmiany. Także po dokonaniu zmian w oprogramowaniu samochód musi trafić na hamownię, aby upewnić się, że dokonane modyfikacje nie przeciążą silnika. Dodatkowo hamownia pozwala na wypalenie filtra DPF i wykrycie usterek niewidocznych w innych badaniach.

Hamownię powinniśmy również odwiedzić, gdy podejrzewamy nasz silnik o spadek mocy. Elektronika sterująca silnikiem nie zawsze wychwytuje usterkę, natomiast test na hamowni ostatecznie potwierdzi lub rozwieje nasze domysły.

Uważamy, że nie należy oszczędzać na bezpieczeństwie i jakości usług, dlatego wyposażyliśmy nasz warsztat w urządzenie na miarę współczesnej motoryzacji – hamownię podwoziową. Dzięki komputeryzacji, informatyzacji i elektromechanice precyzyjnie naprawimy i poprawimy Twój samochód.

Umów się na pomiar na hamowni podwoziowej

Jesteś z Częstochowy?

A może z Katowic?