Grand Service - to, co najlepsze dla Twego auta, w jednym miejscu. Poznaj różnicę.
Grand Service
Koziegłówki, ul. Myszkowska 21
42-350 Koziegłowy
tel/fax. (34) 314-00-04, 882-010-069
Email: [email protected]
Godziny otwarcia:
pon.-piąt.: 08:00 - 16:00
sob.: NIECZYNNE
DPF (ang. diesel particulate filter), FAP (fr. filtre à particules) – w tłumaczeniu na język polski: filtr cząstek stałych.
Czyszczenie i regeneracja filtra DPF/FAP jest okresową koniecznością i jednocześnie alternatywą dla jego usunięcia. W zależności od tego, jaką metodę wybierzemy, w każdym przypadku pozbywamy się tego samego problemu – spadku mocy silnika, który sprawia, że samochód po jakimś czasie użytkowania zachowuje się inaczej niż po zakupie.
Skąd się bierze zanieczyszczenie filtrów DPF/FAP?
Filtry DPF/FAP montowane są w dieslach. Mają chronić środowisko i ich przeznaczenie ogranicza się wyłącznie do roli ekologicznej. Filtry zatrzymują cząsteczki sadzy powstające podczas spalania oleju napędowego oraz uniemożliwiają im wydostawanie się na zewnątrz. Natomiast sadza usuwana jest podczas automatycznego wypalania inicjowanego przez komputer samochodu. Jednak w tym samym czasie w filtrze gromadzi się również popiół, który nie jest usuwany w procesie wypalania i co jakiś czas wymaga on usunięcia w warsztacie. Gdy się tego nie zrobi, samochód zaczyna zachowywać się w nieoczekiwany dotąd sposób i dotyczy to nie tylko zmniejszenia przyjemności czerpanej z jazdy.
Jesteśmy producentem innowacyjnej technologii regeneracji filtrów DPF/FAP, katalizatorów, SCR. Potrzebujesz urządzenia, które jest najwydajniejsze i najskuteczniejsze na rynku?
Poznaj DPF POWER JET
Samoczynna regeneracja filtra cząstek stałych nie jest więc wystarczająca. Samochody pozostające stale w ruchu miejskim i rzadko rozwijające duże prędkości, co służy spalaniu sadzy w filtrze, kolokwialnie mówiąc zaczynają się dusić, tracą moc, a nawet rozrzedza się w nich olej przez przedostające się do miski paliwo, co z biegiem lat wpływa na szybsze zużycie się silnika i sprawiać może wiele innych problemów.
Dokuczliwość tego stanu rzeczy jest tak wysoka, że wielu użytkowników samochodów decyduje się na trwałe usunięcie filtra DPF/FAP. Jest to wspomniana alternatywa, którą również oferujemy w naszym warsztacie. Aczkolwiek wiele osób preferuje okresowe czyszczenie filtra cząstek stałych i z pewnością jest to wyjście wystarczające oraz ekologiczne. Korzyści to między innymi:
Dodatkowo unika się poważnych awarii związanych z zapełnieniem filtra.
Pamiętać jednak należy, by cyklicznie przeprowadzać regenerację filtra DPF/FAP, w przeciwnym wypadku narażamy się na zakup nowego, co już stanowi niemały wydatek, w niektórych modelach aut nawet rzędu kilkunastu tysięcy złotych.
Należy dodać, że podobnie jest w przypadku czyszczenia katalizatorów, które również trzeba regenerować co jakiś czas – objawy zanieczyszczenie, podobnie jak w przypadku filtrów DPF/FAP, najczęściej przekładają się na utratę mocy silnika. I tę usługę również prowadzimy.
Metoda czyszczenie filtra DPF/FAP zależna jest od stopnia zanieczyszczenia filtra i częstości kontroli, jakim jest poddawany. Wykonujemy ją na trzy sposoby:
Czyszczenie filtra DPF/FAP, a właściwie naprawa filtra DPF/FAP bywa ostatnią deską ratunku przed zakupem nowego i drogiego filtra. Natomiast diagnostyka stanu filtra nie zajmuje wiele czasu i dlatego Grand Service poleca badania profilaktyczne każdemu użytkownikowi samochodu z silnikiem diesla, zanim zajdzie konieczność wdrożenia bardziej radykalnych działań.