Hyundai Tucson 1.6 TGDI z LPG - imponujący przyrost momentu obrotowego po chip tuningu

Strona główna » Blog warsztatu samochodowego » Hyundai Tucson 1.6 TGDI z LPG - imponujący przyrost momentu obrotowego po chip tuningu

Hyundai Tucson 1.6 TGDI z LPG - imponujący przyrost momentu obrotowego po chip tuningu

Pod nasz dach trafił ostatnio bardzo nietuzinkowy samochód. Hyundai Tucson 1.6 TGDI, bo o nim mowa, to nieczęsto spotykane auto z instalacją LPG z wtryskiem gazu w fazie ciekłej. Oznacza to między innymi, że jednostka może odpalać i poruszać się wyłącznie na gazie, nawet przy ujemnych temperaturach, a podawanie gazu odbywa się poprzez standardowe wtryskiwacze benzynowe. Na dodatek trafiła do nas limitowana edycja Tour de Pologne, wyrózniająca się wieloma dodatkowymi "bajerami". Samochód aż zachęcał do modyfikacji sterowników silnika.

Standardowa procedura badania na hamowni podwoziowej pokazała nam następujące wyniki:

  • moc 170 KM,
  • moment obrotowy 275 Nm.

Co ciekawe, osiągi na benzynie i na gazie były niemalże identyczne.

Po wyjęciu sterownika silnika i podkręceniu parametrów byliśmy tyleż zaskoczeni, co dumni z osiągniętego wyniku. Nowe parametry Hyundaia to:

  • moc 210 KM (wzrost o 40 KM)
  • moment obrotowy 350 Nm (wzrost o 75 Nm)

Godna zauważenia jest nowa wartość momentu siły. Wzrost jest naprawdę imponujący, co przekłada się na lepsze warunki pracy silnika - ale o szczegółach chip tuningu i wrażeniach z jazdy dowiecie się z naszego filmu.

Zapraszamy do obejrzenia! Odwiedzcie też nasz kanał.

07.12.2017