Renault Master 2.3 dCi laweta - relacja z chip tuningu

Strona główna » Blog warsztatu samochodowego » Renault Master 2.3 dCi laweta - relacja z chip tuningu

Renault Master 2.3 dCi laweta - relacja z chip tuningu

Na naszym kanale w serwisie YouTube pojawił się kolejny, czwarty już odcinek serii, w której przedstawiamy relację z chip tuningu konkretnych egzemplarzy samochodów.

Tym razem nasze zadanie było dość nietypowe, gdyż nie mieliśmy do czynienia z fabrycznym modelem, ale z modyfikacją. Trafił do nas nowy Renault Master 2.3 dCi ze 165-konnym silnikiem i momencie obrotowym na poziomie 370 Nm, przerobiony na auto-lawetę.

Ze względu na sposób użytkowania samochodu (przewożenie dużych obciążeń) właściciel lawety miał problemy ze zbyt małą mocą silnika – pomimo że silnik 2.3 dCi 165 KM jest najmocniejszą jednostką ze wszystkich, w jakie Renault wyposażyło ten model samochodu. Do tego dochodził problem ze zwiększonym spalaniem ropy – na poziomie 8,5 – 9 l / 100 km.

Samochód został przez nas przetestowany na hamowni podwoziowej i poddany chip tuningowi poprzez modyfikację sterowników silnika.

Sprawdźcie, jakie efekty udało nam się uzyskać. Zapraszamy do obejrzenia odcinka i komentowania.

11.10.2016