Grand Service - to, co najlepsze dla Twego auta, w jednym miejscu. Poznaj różnicę.
Grand Service
Koziegłówki, ul. Myszkowska 21
42-350 Koziegłowy
tel/fax. (34) 314-00-04, 882-010-069
Email: biuro@grandservice.pl
Godziny otwarcia:
pon.-piąt.: 08:00 - 16:00
sob.: NIECZYNNE
Pomimo spalania na trasie sadzy gromadzącej się w filtrach DPF/FAP, samochody i tak przejawiają pewne problemy. Zastanawiać się można, dlaczego fabryczne spalanie zanieczyszczeń pomimo wszystko wpływa na jazdę, a czasem nawet prowadzi do awarii samochodu? Technologia stale się rozwija, a użytkownicy aut głównie z silnikami wysokoprężnymi niezmiennie mają te same problemy. Czemu fabryczna regeneracja filtrów DPF/FAP jest niewystarczająca wyjaśnią nasi mechanicy z Częstochowy.
Fabryczna regeneracja filtra DPF/FAP uruchamia się w określonych warunkach. Po to by ją zainicjować należy:
Warunkiem skuteczności tych zabiegów jest ich cykliczne powtarzanie. Diesel więc wymusza na nas określone zachowania, odbierając część komfortu związanego z posiadaniem nowoczesnego samochodu. Dziwi to i zaskakuje. Wiele osób bowiem w ogóle nie jeździ szybko, inne korzystają z samochodu kilka razy w tygodniu jedynie jadąc do sklepu lub pracy, a to zgodnie z zaleceniami nie służy autom.
Podobnie jak nie służy im zapchany katalizator, czego objawy są podobne do tych, jakie wynikają z zanieczyszczenia filtrów – silnik traci moc. Warto więc zawsze, a nawet trzeba, wraz z filtrami poddać diagnostyce i katalizator. Czyszczenie katalizatora z pewnością rozwiąże problemy, które mogą wzmagać nieprawidłowe osiągi silnika.
Opisywany problem ma wiele przyczyn:
W pewnym stopniu jesteśmy więc zmuszeni dostosować się do posiadanego samochodu i mu dogadzać. Oczywiście tym samym również sobie, unikając w ten sposób problemów, jednak w pełni normalne się to nie wydaje.
I tak, i nie. Chcąc eksploatować samochód w pełnej wygodzie oraz traktując go jak sprzęt, który nie wymaga naszej uwagi, możemy doprowadzić do nawarstwiających się problemów zakończonych awarią – jesteśmy więc zmuszeni, by korzystać z auta w określony sposób. Aczkolwiek spalanie uruchamia się zazwyczaj przy jeździe, która cechuje większość kierowców – zatem teoretycznie „nie”, i tylko mniejszość z nich powinna doświadczać problemów.
W praktyce jednak wszyscy muszą zwracać uwagę na regenerację filtra DPF/FAP, bo najzwyklej tak został on skonstruowany, iż przewiduje konieczność okresowej kontroli. Być może wynika to z braku technologicznych rozwiązań, być może jest sprytnym zabiegiem producentów samochodów, by skłonić kierowców do wizyty w warsztacie i zakupu części zamiennych. Nie ma to jednak znaczenia.
Nieprawidłowa regeneracja filtra DPF/FAP to rzecz normalna i nie ma na to idealnej rady. Z czasem, szczególnie przy rozwijaniu małych prędkości, każdy filtr będzie wymagał czyszczenia w warsztacie samochodowym. Część osób o tym wie i dokonuje takich przeglądów podczas wymiany oleju, część odwiedza warsztat pieszo, bo samochód z zapchanym filtrem został do niego przywieziony na lawecie.